SEO, a pozycjonowanie – poznaj różnice

Ściśle ze sobą powiązane, jednak różne. Często mylnie kojarzone i stosowane jako synonimy. Niewątpliwie najważniejsze czynniki wpływające na rozwój niemalże każdego biznesu. Mowa o SEO i pozycjonowaniu. Wyjaśniamy różnicę między tymi dwoma pojęciami oraz zadaniami, które wykonuje się w obrębie danego zagadnienia.

Chcąc zrozumieć istotę zróżnicowania SEO i pozycjonowania, warto wiedzieć, że na pozycjonowanie stron internetowych składa się szereg działań oraz czynników wpływających na widoczność witryny w Internecie – jednym z tych działań jest właśnie SEO. Nie można zatem w pełni oddzielać tych pojęć, gdyż są one ze sobą ściśle powiązane. Bez SEO nie ma pozycjonowania, jednak warto wiedzieć, że nie są to równoważne pojęcia.

SEO – co to takiego?

Search Engine Optimization, w skrócie SEO – z języka angielskiego ten skrót należy tłumaczyć jako optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Celem takiej optymalizacji jest zwiększenie widoczności witryny w naturalnych wynikach wyszukiwarek. Jedną z najpopularniejszych jest Google, z której, według StatCounter Global Stats, w 2018 roku, korzystało aż 98% użytkowników z Polski.

SEO obejmuję optymalizację treści na stronie oraz optymalizację struktury i kodu źródłowego witryny. Wprowadzane zmiany w treści strony widoczne są dla internautów – proces obejmuje dodanie słów kluczowych, które pomagają użytkownikom trafić właśnie na tę stronę, poprzez wpisanie hasła w wyszukiwarkę Google. Optymalizacja kodu strony nie ma bezpośredniego wpływu na wygląd całej witryny, jednak pozwala dostosować kod źródłowy do algorytmów oraz wytycznych. Do takich działań można zaliczyć dostosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy optymalizację atrybutów związanych z indeksowaniem strony i wyglądem w wynikach wyszukiwarek (m.in. meta tagi: robots, canonical, description oraz znacznik title). Ważne jest także zadbanie o nagłówki, anchor texts elementów nawigacyjnych, odpowiedni opis alternatywny grafiki w kodzie źródłowym i wiele innych. Jak widać, prace związane z SEO są rozległe, a prawidłowe przeprowadzenie optymalizacji wymaga dużej wiedzy.

SEO – co to takiego?

Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?

Na ten proces składa się nie tylko SEO, ale również pozostałe działania przyczyniające się do osiągnięcia jak najwyższej (oraz stabilnej) pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane wyrażenia kluczowe. Jest to szersze pojęcie, w skład którego można wliczyć nie tylko optymalizację wyglądu strony czy jej kodu źródłowego, ale także content marketing, analitykę internetową czy link building – czyli linkowanie strony na innych witrynach: w mediach społecznościowych, na forach internetowych, serwisach i portalach powiązanych z branżą.

Powyższe działania są dobre nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania witryn www, ale również w zwiększeniu świadomości marki oraz zbudowaniu pozycji eksperta i lidera w swojej branży.

SEO jest istotne, jednak nie można zapomnieć o całym procesie pozycjonowania strony internetowej, który powinien się rozpocząć od audytu SEO. Warto wiedzieć, że serwisy znajdujące się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania są przyjazne zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników – którzy są najważniejsi!

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu w celach marketingowych.